خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/26 - 18:28
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
دلخوش مطرح کرد:

هدف آمریکا تکه تکه کردن منطقه خاورمیانه است/ دست اندازی به منابع خدادادی هدف غرب از دخالت در امور کشورهای منطقه

عضوفراکسیون مستقلین ولایی درمجلس می گوید:آمریکایی ها نیروهای قوی و قدر منطقه که را تروریست معرفی کنند تا راحت بتوانند منطقه را به یغما ببرند.

سید کاظم دلخوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحولات منطقه و نقش عربستان و امارات در ایجاد ناآرامی ها در خاورمیانه گفت:ما چند کشور داریم که به عنوان کشورهای استثمارگر و استعمارگر شناخته می‌شوند.قبلا با اسلحه به کشور ها حمله می کردند،اما الان جنگ نرم راه می اندازند.



دست اندازی به منابع خدادادی هدف غرب از دخالت در امور کشورهای منطقه



وی افزود:ما یادمان نرفته است ؛روس ها ،انگلیس‌ها،پرتغالی ها در ایران جا خوش کرده بودند؛آن زمان سلاح بود وحرف زورشان را با سلاح می زدند،اما امروز می‌بینیم که دنیا پیشرفت کرده است و بیشتر از طریق القای شبهه و از طریق نرم‌افزار ورود می‌کنند.



نماینده صومعه سرا در مجلس  با اشاره به پایان حکومت 30 ساله عمرالبشیر در سودان،ادامه داد: کشورهای خاورمیانه خصوصاً کشورهای مسلمان،از نظر معادن و منابع خدادادی غنی هستند؛منابع خدادادی که در قرآن انفال هم تعریف شده ؛مانند جنگل ها و مراتع، دریاها ،معادن و مانند نفت و امثال آنها کشورهای منطقه را فراگرفته و غرب برای دستیابی و دست درازی به آنها در تلاش است.



بیشتر بخوانید:





 



وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال این هستند تا کشورهای اسلامی را تجزیه کنند و یا دست اندازی به منابع این کشورها بکنند ،مطرح کرد: هدف اسرائیل تصرف نیل تا فرات است،با این هدف هم تلاش می کند تا سرزمین های نیل تا فرات را بدست آورد؛آمریکا امروز برده اسرائیل است و از طرف دیگر پیراستعمار یعنی انگلیس هم همیشه با سیاست‌های خودش سعی کرده که استثمار کند.بیش از ۱۰۰ سال پیش نفت در ایران استخراج و شناسایی شد،اولین کشوری که در ایران قدم گذاشت برای استعمار و استثمار نفت،انگلیس بود.



امارات و عربستان  مزدوران حاکمان غرب در منطقه هستند



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشورهایی مانند امارات و عربستان  مزدوران حاکمان غرب در منطقه هستند،ادامه داد:کشورهای مرتجع منطقه در واقع به فکر خوشگذرانی هستند، و نمی خواهند با آمریکا درگیر شوند با آنها همراهی می کنند.



دلخوش با بیان این که حکام خودفروخته عرب کشورهای مسلمان را مانع پیشرفت خودشان می‌دانند،خاطرنشان کرد:کشورهای مرتجع مانند عربستان در خاورمیانه جنگ،درگیری ،خونریزی راه می اندازند تا به منابع کشورها دست اندازی کنند؛این‌ها در دنبال این منافع هستند و الان هم به بخشی از اهداف خودشان رسیده اند.



عضوکمیسیون اقتصادی مجلس  هم‌پیمان‌شدن با عربستان و اسرائیل و واردشدن در جنگ یمن اشتباه بزرگ‌ عمر البشیر بود،ادامه داد:الآن هم عربستان از  فرهنگ نادرست مردم در منطقه سواستفاده کرده،لیبی و سودان را از هم پاشیده است.



وی ادامه داد:اول به لیبی گفتند که باید سلاح هسته‌ای خودتان را کنار بگذارید که ما بتوانیم با تو کار کنیم،وقتی کنار گذاشت،قانع نشدند و گفتند که باید موشک های بالستیک و موشک‌های دوربرد را کنار بگذارید و کم کم گفتتند که اگر غذا و آذوقه می‌خواهید باید این کارها را انجام دهید و گوش به فرمان باشید، لیبی هم در زمان قذافی این کارها را ناگزیر انجام داد اما هر چه جلوتر آمد رفتار و کارهای مخالف با مردم کشورش انجام داد و آمریکا طرح توطئه کشتن قذافی را کشید.



آمریکایی ها در ایجاد اختلاف بین جهان اسلام تا حدودی موفق شده اند



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود:آمریکایی ها صدام را  به جان ایران انداختند و بعد به جان کویت انداختند،در افغانستان هم همین رفتار را کردند؛زمانی که شوروی از افغانستان بیرون آمد و آمریکا دست‌اندازی کرد،هدف آنها دست اندازی و تکه تکه کردن منطقه خاورمیانه است و متاسفانه در بخش هایی هم موفق شدند.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با اشاره به  جمله معروف تفرقه بیانداز و حکومت کن! تصریح کرد:آمریکایی ها در ایجاد اختلاف بین جهان اسلام تا حدودی موفق شده اند و در حال تجزیه آن هستند، با لیبی همین رفتار را کردند.آنها نیروهای قوی و قدر منطقه که را تروریست معرفی کنند و بعد هم راحت بتوانند امکانات منطقه را به یغما ببرند،اگر ملت‌های مسلمان هشیار نباشد ،قطعاً این اتفاق خواهد افتاد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 278097
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار